Συνδυαστική έκπτωση Αυτοκινήτου - Κατοικίας 5%

Προστάτεψε την περιουσία σου και επωφελήσου διπλά

Ζωή σαν περιπέτεια: Οδηγώντας στις Η.Π.Α.

Εδώ και ένα μήνα η οικογένεια του The World Offroad ταξιδεύει στις ΗΠΑ με το αυτοκινούμενο Iveco της. Έχουν ήδη διασχίσει όλη την ανατολική ακτή και αυτές τις μέρες κινούνται προς τις μεσοδυτικές πολιτείες. (Season 2 - Επεισόδιο 2)
odigonta-stis-usa-zoi-san-peripeteia-eurolife-blog-header

face akis-01-min

Εδώ και ένα μήνα η οικογένεια του The World Offroad ταξιδεύει στις ΗΠΑ με το αυτοκινούμενο Iveco της. Έχουν ήδη διασχίσει όλη την ανατολική ακτή και αυτές τις μέρες κινούνται προς τις μεσοδυτικές πολιτείες. Για τον Άκη Τεμπερίδη αυτό είναι το τρίτο μεγάλο ταξίδι στη χώρα, καθώς στο παρελθόν την έχει διασχίσει «από ακτή σε ακτή» δύο φορές.

Είναι λοιπόν ο κατάλληλος άνθρωπος να μας μιλήσει για το πώς να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια στις ΗΠΑ: «η οδήγηση εδώ είναι το πιο φυσικό πράγμα, καθώς μιλάμε για την κατ’ εξοχήν χώρα του αυτοκινήτου», μας λέει ο οδηγός του The World Offroad.

«Τα οχήματα είναι όσα σχεδόν και οι άνθρωποι – 280 εκατομμύρια περίπου – ενώ το οδικό δίκτυο είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο με συνολικό μήκος 6,7 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Οι Αμερικανοί γνώρισαν μαζικά το αυτοκίνητο στις αρχές του 20ού αιώνα και η σημερινή γενιά είναι η πέμπτη που οδηγεί. Στις περισσότερες πολιτείες βγάζεις δίπλωμα στα δεκάξι και δοκιμαστικά μπορεί να οδηγήσει ακόμη και ένας δεκατετράχρονος».

Εννιά στους δέκα Αμερικανούς πηγαίνουν στη δουλειά τους με το αυτοκίνητο καθώς οι περισσότερες πόλεις δεν είναι σχεδιασμένες για πεζούς. Είναι η χώρα των motel, των drive-in σινεμά και των drive-through εστιατορίων και καφέ. 

«Με το αυτοκίνητο μπορείς να τραβήξεις χρήματα από ΑΤΜ, να αγοράσεις φάρμακα, ακόμη και να κάνεις τεστ ή εμβόλιο Covid», λέει ο Άκης. «Μέχρι και drive-in εκκλησία είδαμε στη Φλόριντα».

Πόσο διαφέρει η οδήγηση στις ΗΠΑ από την Ευρώπη;

«Με εξαίρεση κάποιες λεπτομέρειες, όχι ιδιαίτερα», συνεχίζει ο Α.Τ. «Οι δρόμοι εδώ είναι φαρδύτεροι και τα πάρκινγκ αμέτρητα και συνήθως δωρεάν. Επίσης, δεν υπάρχουν κυκλικοί κόμβοι, ενώ και οι μονόδρομοι είναι ελάχιστοι στις πόλεις. Και βέβαια οι αποστάσεις είναι σε μίλια και τα όρια ταχύτητας σε μίλια ανά ώρα. 10 μίλια είναι 16 χιλιόμετρα».

Τι πρέπει να προσέχει κάποιους στους αμερικανικούς δρόμους;

«Πέρα από τις κλασικές πινακίδες, το ενδιαφέρον είναι ότι οι αμερικανικοί δρόμοι σου μιλούν», λέει χαρακτηριστικά ο Έλληνας ταξιδιώτης, «μέσα από πινακίδες που σε προειδοποιούν για διάφορα πράγματα: turn right, rail crossing, do not enter, drive safely, watch for walkers and bikers, κτλ.  Όλα είναι πολύ ευδιάκριτα και κατανοητά αν ξέρεις λίγα αγγλικά. Επίσης, τα φανάρια είναι συνήθως τοποθετημένα ψηλά, μετά τη διασταύρωση και όχι στις γωνίες. Και στο κόκκινο, η στροφή προς τα δεξιά επιτρέπεται – τουλάχιστον όταν δεν υπάρχει ένδειξη που το απαγορεύει».

Ποιος έχει προτεραιότητα στους αμερικανικούς δρόμους;

«Όπως και στην Ευρώπη, αυτός που έρχεται από δεξιά. Αλλά πάνω απ’ όλα ο πεζός. Υπάρχουν όμως και έξυπνες διασταυρώσεις με τέσσερα stop στις οποίες προτεραιότητα έχει αυτός που φτάνει πρώτος – άρα αυτός ξεκινά και πρώτος. Όμως όλοι σταματούν και ελέγχουν. Στην Ελλάδα, αν το εφάρμοζαμε αυτό -με την έλλειψη σεβασμού και τη βιασύνη που μας διακατέχει- θα έκοβαν για λίγο οι περισσότεροι και θα συνέχιζαν χωρίς να σταματήσουν, θεωρώντας ότι έφτασαν πρώτοι στη διασταύρωση. Θα είχε χμμ...ενδιαφέρον να το βλέπαμε αυτό».

Ποιο είναι το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους;

«Τα όρια διαφέρουν από πολιτεία σε πολιτεία και από νομό σε νομό. Στoυς διαπολιτειακούς αυτοκινητοδρόμους – interstate highways – τα όρια είναι ανάμεσα στα 60 και τα 80 μίλια ανά ώρα. Στο Τέξας υπάρχει περιοχή με όριο 85 μίλια (137 χλμ./ώρα). Από προσωπική εμπειρία μπορώ να πω ότι όλοι πηγαίνουν πάντα +5 μίλια πάνω από το όριο χωρίς φόβο της τροχαίας».

«Αυτό που διαφέρει σε σχέση με την Ευρώπη είναι η ροή της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, καθώς όλοι πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα, ακόμη και τα φορτηγά,  τα οποία δεν έχουν κόφτη στα 90 χλμ./ώρα όπως τα ευρωπαϊκά. Το μυστικό της ασφάλειας είναι ότι όλα τα οχήματα πηγαίνουν σαν βαγόνια τρένου με την ίδια ταχύτητα, ενώ στην Ευρώπη άλλοι πηγαίνουν με 90, άλλοι με 110 και άλλοι με 140-150. Για εμάς που έχουμε πολύ αργό όχημα, κάποιες φορές είναι δύσκολο να μείνουμε στα 20 μ.α.ω. κάτω από το όριο ταχύτητας». 

Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον που πρόκειται να οδηγήσει στις ΗΠΑ;

«Ο ΚΟΚ είναι ιερός εδώ όπως και στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης», μας λέει ο Άκης. «Ειδικά το stop, το κόκκινο (και το πορτοκαλί!) και οι διαβάσεις πεζών, στις οποίες το ιδανικό είναι να σταματάς έγκαιρα και αρκετά μέτρα πριν τη διαγράμμιση. Όμως το πιο ιερό απ’ όλα είναι το σχολικό λεωφορείο – το οποίο στατιστικά είναι και το πιο ασφαλές όχημα στις ΗΠΑ. Όταν το σχολικό σταματά για να πάρει ή να αφήσει μαθητές, όλα τα αυτοκίνητα σταματούν από πίσω αλλά και από την αντίθετη κατεύθυνση. Το να προσπεράσεις σχολικό είναι αιτία πολέμου».

«Μία άλλη συμβουλή είναι να βγάζεις έγκαιρα φλας 2-3 δευτερόλεπτα πριν αλλάξεις λωρίδα. Και να αποφεύγεις τα απότομα φρεναρίσματα, καθώς οι περισσότεροι οδηγούν με cruise control ή δεν είναι προετοιμασμένοι για το αναπάντεχο, οπότε είναι πολύ εύκολο να πέσει κάποιος από πίσω σου, όπως είχε συμβεί σ’ εμάς στο προηγούμενο μεγάλο ταξίδι μας».

Πώς πρέπει να συμπεριφερθείς σε πιθανό έλεγχο της Τροχαίας;

«Καταρχήν να πω ότι όταν ακούσεις σειρήνα από πίσω, πρέπει να ελέγξεις τους καθρέπτες, να κάνεις ήρεμα δεξιά ώστε να ανοίξεις δρόμο και να σταματήσεις στην άκρη μέχρι να περάσει το πυροσβεστικό ή το ασθενοφόρο όχημα. Αν τώρα ένα περιπολικό σου κάνει σινιάλο να σταματήσεις, βγάλε φλας κάνε ήρεμα δεξιά και σταμάτα. Δεν πρέπει να βγεις από το αυτοκίνητο αλλά να περιμένεις εκεί με ανοιχτό το παράθυρο και τα δύο χέρια πάνω στο τιμόνι, ώστε να φαίνονται απ’ έξω, για να μη νομίσει ο αστυνομικός ότι μπορεί να βγάλεις όπλο. Σε μία χώρα με τόσα όπλα, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Και ένα “hello officer” με το χαμόγελο, πάντα βοηθά».

Τι είναι αυτό που ποτέ δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας στην Αμερική;

«Πρέπει να ξεχάσεις το κινητό την ώρα που οδηγείς, αν και αρκετοί Αμερικανοί βλέπουμε να το κρατούν στον δρόμο. Αυτό που πρέπει να βγάλεις από το μυαλό σου είναι η σκέψη να οδηγήσεις υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών. Ανάλογα με την Πολιτεία στην οποία θα σε πιάσουν, μπορεί να τιμωρηθείς με ποινή φυλάκισης από 6 μήνες έως ένα χρόνο και να σου αφαιρέσουν το δίπλωμα για ένα ή και δύο χρόνια. Σύμφωνα με τις στατιστικές, τέσσερις στους δέκα θανάτους από τροχαία οφείλονται ακριβώς στο λεγόμενο DUIDriving Under Influence».

Μα όλα αυτά ισχύουν και στην Ελλάδα!

«Ακριβώς αυτό ήθελα να πω!», συμπληρώνει ο πρωταγωνιστής της μίνι σειράς «Ζωή σαν Περιπέτεια» της Eurolife FFH «Είτε οδηγούμε στο Δελχί, είτε στη Ζυρίχη, είτε στην Αθήνα είτε στην Αμερική. Αν λοιπόν κάποιος οδηγεί με ασφάλεια από το σπίτι στη δουλειά σε καθημερινή βάση, συντηρεί σωστά το αυτοκίνητό του και έχει φροντίσει να το ασφαλίσει σε μία αξιόπιστη εταιρία, τότε μπορεί με σιγουριά να κάνει και τον γύρο του κόσμου, αν το θέλει».

«Γιατί η ζωή κυλά καλύτερα όταν γυρίζεις τον κόσμο με ασφάλεια»

 

Έλα τώρα κι εσύ στην Eurolife FFH και κέρδισε!

Ασφαλίζοντας το σπίτι και το αυτοκίνητό σου στην Eurolife FFH, κερδίζεις έκπτωση 5% και στα δύο συμβόλαια.

 

 

Συνδυαστική έκπτωση Αυτοκινήτου - Κατοικίας 5%

Σχετικά άρθρα

Η γνώση είναι δύναμη