My Business Cyber Protection

Αξία έχει να φροντίζεις την επιχείρησή σου και στο ψηφιακό περιβάλλον

Προστάτεψε την επιχείρησή σου από το ηλεκτρονικό έγκλημα (cyber crime)

Απόκτησε την προστασία που χρειάζεσαι απέναντι ακόμη και στα πιο εξελιγμένα περιστατικά στον κυβερνοχώρο
cyber-epixeirisewn - eurolife blog header - άνδρας στέλεχος κοιτάει το laptop του

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των συναλλαγών μέσω διαδικτύου και έξυπνου κινητού τηλεφώνου. Σύμφωνα με την έκθεση e-Commerce Index της PayPal, το 76% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει διαδικτυακές αγορές τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, με μέσο όρο 4,8 αγορές.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 15,000 καταναλωτές ηλικίας 18-75 ετών από 12 χώρες της Ευρώπης, βρήκε ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κάνουν online αγορές σε εβδομαδιαία βάση και ξοδεύουν κατά μέσο όρο πάνω από 340 ευρώ κάθε μήνα. Οι κυριότερες αγορές και συναλλαγές είναι για προϊόντα μόδας, φαγητό ή πληρωμή λογαριασμών.

Παρόλη την ευκολία και την αμεσότητα όμως, το διαδίκτυο κρύβει απειλές σχετικά με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Και εδώ έρχεται ο όρος κυβερνοασφάλεια, ένας κλάδος που έχει αναπτυχθεί για να αντιμετωπίζει τις κακόβουλες πρακτικές στο διαδίκτυο τόσο για τους μέσους μη-επαγγελματίες χρήστες, όσο και για μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις.

Τι είναι η κυβερνοασφάλεια (Cyber Security) και γιατί την χρειάζονται οι επιχειρήσεις

Με τον όρο κυβερνοασφάλεια (Cyber Security) αναφερόμαστε στις διαδικασίες με τις οποίες μπορούμε να προβλέπουμε, να προλαμβάνουμε και να αναλύουμε τις ψηφιακές απειλές/ κυβερνοαπειλές που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό έγκλημα.

Οι απειλές αυτές είναι πολλαπλές και διαρκώς εξελίσσονται μαζί με την τεχνολογία. Ουσιαστικά οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν με ολοένα και πιο προηγμένους τρόπους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες, να αποσπάσουν χρήματα ή/και να διακόψουν τη λειτουργία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.

Οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για μια επιχείρηση, καθώς δεν υπάρχει μόνο η πιθανότητα απώλειας κερδών, αλλά και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας, η απώλεια πελατών και η ζημιά στη φήμη της εταιρίας. Καθώς οι οργανισμοί συνειδητοποιούν αυτές τις απειλές, χρησιμοποιούν διάφορες πρακτικές για να προστατευτούν, μία εκ των οποίων είναι και η κυβερνοασφάλεια.

Έτσι οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις δαπάνες τους για να εξασφαλίσουν τη θωράκιση της ψηφιακής τους ασφάλειας. Σύμφωνα με μελέτη της Juniper Research, που επικαλείται ο ΣΕΠΕ, από τα 179 δισ. δολ. το 2022, η αξία των δαπανών για την κυβερνοασφάλεια από μέρους των επιχειρήσεων αναμένεται να ξεπεράσει τα 225 δισ. δολ. το 2027.

Η τάση αυτή έχει νόημα, καθώς οι επιθέσεις αυξάνονται κατά πολύ. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν διπλασιαστεί την τελευταία τριετία και δεν αφορούν μόνο μεγάλες βιομηχανίες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις, ειδικά εκείνες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο.

Ποιοι είναι οι διαδικτυακοί κίνδυνοι που απειλούν τις επιχειρήσεις

Οι απειλές των κυβερνοεπιθέσεων για τους μέσους χρήστες του διαδικτύου είναι λίγο έως πολύ γνωστές. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης όπου μεγάλο μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων γίνεται ψηφιακά, ένας μέσος χρήστης του διαδικτύου ενημερώνεται για να μπορεί να προστατευτεί από απάτες όπως το phishing και το sim-swapping. Όμως ποιες είναι απειλές που αντιμετωπίζει η επιχείρησή σου και κατ’ επέκταση οι πελάτες σου;

Ransomware

Το ransomware είναι ένα είδος κακόβουλου λογισμικού με σκοπό τον εκβιασμό. Μπορεί να κλειδώσει μια συσκευή ή να κρυπτογραφήσει τα δεδομένα, κάνοντας αδύνατη την πρόσβαση. Οι εγκληματίες ζητούν λύτρα για το ξεκλείδωμα της συσκευής και την πρόσβαση στα δεδομένα. Για μια επιχείρηση αυτό μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα, καθώς διαταράσσεται η λειτουργία της και χάνονται εισοδήματα. Μια πρόσφατη γνωστή τέτοια υπόθεση ήταν η επίθεση που έγινε στα ΕΛΤΑ.

Phishing και υποκλοπή ευαίσθητων δεδομένων

Με τον όρο phishing εννοούμε τις απάτες που έχουν σκοπό να αποσπάσουν κωδικούς ασφάλειας και κωδικούς για διαδικτυακές συναλλαγές. Συνήθως οι απάτες αυτές παίρνουν τη μορφή πλαστών ιστοσελίδων ή μηνυμάτων (email και sms) που μοιάζουν έγκυρα. Ειδικά σε περιόδους εκπτώσεων είναι πολύ συχνό οι κυβερνοεγκληματίες να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη κίνηση και τις προσφορές, επηρεάζοντας την αξιοπιστία της επιχείρησης. Ως αποτέλεσμα, η επιχείρηση θα χάσει πελάτες και έσοδα και θα πληγεί η λειτουργία της.

Ανθρώπινο λάθος

Όπως ένας ιδιώτης μπορεί να πέσει θύμα κάποιας απάτης στο διαδίκτυο, αυτό μπορεί να συμβεί και σε έναν εργαζόμενο, δίνοντας ακούσια πρόσβαση στα συστήματα και τα δεδομένα της εταιρίας στους κυβερνοεγκληματίες. Η πρώτη ασπίδα ενάντια στις κυβερνοεπιθέσεις είναι τα στιβαρά συστήματα ασφαλείας, αλλά εξίσου σημαντικό είναι να γίνεται διαρκής εκπαίδευση στους εργαζόμενους μιας επιχείρησης για να μπορούν να προστατευτούν αποτελεσματικά.

Επιπλέον, μπορεί και η ίδια η επιχείρηση να πέσει θύμα επίθεσης και να τεθούν σε κίνδυνο τα συστήματα και τα δεδομένα της, αλλά και τα δεδομένα που διαθέτει από τους πελάτες (στοιχεία επικοινωνίας, πληροφορίες τραπεζικών καρτών, κλπ).

Σε αυτό το διαδικτυακό τοπίο γεμάτο προκλήσεις, πώς μπορείς να προστατέψεις την επιχείρηση και τους πελάτες σου αποτελεσματικά; Καθώς η κυβερνοασφάλεια και οι κυβερνοεγκληματίες εξελίσσονται συνεχώς, η αποτελεσματική προστασία ενάντια στις επιθέσεις είναι πολυπαραγοντική.

Πώς να προστατέψεις την επιχείρησή σου από το ηλεκτρονικό έγκλημα

Τα στιβαρά συστήματα ασφάλειας προσφέρουν μεγάλη προστασία απέναντι στις επιθέσεις, αλλά είναι καλό να φροντίζεις να είναι πάντα επικαιροποιημένα. Υπάρχουν λύσεις στην αγορά που προσαρμόζονται ανάλογα στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, καθώς και πιστοποιητικά που εξασφαλίζουν τις συναλλαγές.

Η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας των δεδομένων και η αποθήκευσή τους σε τακτικά διαστήματα είναι χρήσιμη απέναντι στην πιθανότητα μιας επίθεσης με ransomware. Αν διατηρείς στοιχεία πελατών στα συστήματά σου είναι απαραίτητη η κρυπτογράφησή τους. Τέλος, αν υποπέσει στην αντίληψή σου ότι υπάρχουν ενέργειες phishing που χρησιμοποιούν πλαστά μηνύματα ή ιστοσελίδες της επιχείρησής σου, μπορείς να ενημερώσεις τους πελάτες σου έτσι ώστε να προστατευτούν. 

Η Eurolife FFH πολύτιμος σύμμαχος για τις επιχειρήσεις

Ακόμα κι αν τα κάνεις όλα σωστά κι έχεις θέσει συστήματα ασφαλείας για την επιχείρησή σου, οι κυβερνοεγκληματίες εξελίσσουν διαρκώς τις πρακτικές τους και μπορεί και πάλι να πέσεις θύμα επίθεσης.

Σε αυτό το δυσάρεστο ενδεχόμενο, είναι χρήσιμο να ενισχύσεις την ασφάλεια της επιχείρησής σου , με το νέο πρόγραμμα της Eurolife FFH, My Business Cyber Protection. Το πρόγραμμα αυτό είναι ειδικά σχεδιασμένο για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως διαδικτυακά και προσφέρει ασφαλιστική κάλυψη τόσο από ζημιές και απώλεια κερδών, όσο και προς την ευθύνη έναντι τρίτων.

Τι προσφέρει το πρόγραμμα:

  • Ευρύ φάσμα ασφαλιστικών καλύψεων για προστασία στον κυβερνοχώρο: έχεις τη δυνατότητα να λάβεις αποζημίωση για απώλεια κερδών σε ενδεχόμενο κυβερνοεπίθεσης αλλά και να ανακτήσεις τα δεδομένα και το λογισμικό της επιχείρησής σου.
  • Διαρκής υποστήριξη: έχεις επαφή με εξειδικευμένο συνεργάτη με 24/7 τηλεφωνική επικοινωνία για όσο διαρκεί το γεγονός.
  • Προσαρμογή στις δικές σου ανάγκες: το πρόγραμμα προσαρμόζεται με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής σου, τον κύκλο εργασιών, τα μέτρα προστασίας και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται.

Έτσι κρατάς την επιχείρησή σου ασφαλή και να νιώθει ήρεμος πως ό,τι κι αν συμβεί θα μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Με τη βοήθεια της Eurolife FFH αποζημιώνεσαι για τυχόν απώλεια κερδών, αλλά χτίζεις και ισχυρότερη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου. 

My Business Cyber Protection

Σχετικά άρθρα

Η γνώση είναι δύναμη