Τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε ψωνίζοντας στο σουπερμάρκετ

Η πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και λαχταριστά τρόφιμα στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ, μπορεί να οδηγήσουν σε  λανθασμένες επιλογές... για την τσέπη μας αλλά και την ποιότητα της διατροφής μας!

Ένα σημαντικό κομμάτι των πάγιων εξόδων ενός νοικοκυριού, αποτελούν οι αγορές στα καταστήματα τροφίμων! Η πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και λαχταριστά τρόφιμα στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ, μπορεί να οδηγήσουν σε  λανθασμένες επιλογές... για την τσέπη μας αλλά και την ποιότητα της διατροφής μας!

Ξεχνάμε τη λίστα τροφίμων

Φαινομενικά, η λίστα τροφίμων είναι μια περιττή διαδικασία, όμως συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου, ενέργειας, ακόμη και χρημάτων. Δημιουργώντας μια λίστα με τα τρόφιμα που σκοπεύουμε να αγοράσουμε, σχεδιάζουμε ταυτόχρονα και το μενού της εβδομάδας, με τα κύρια γεύματα και σνακ που θα καταναλώσουμε. Έτσι αποφεύγουμε την άσκοπη αγορά προϊόντων, λόγω της ελκυστικής τιμής ή εμφάνισης  και προμηθευόμαστε την κατάλληλη ποσότητα.

Αγνοούμε τις διατροφικές ετικέτες

Οι διατροφικές ετικέτες, μπορούν να μας βοηθήσουν να συγκρίνουμε αλλά και να επιλέξουμε πιο υγιεινά προϊόντα.Το «ταμπελάκι», που βρίσκεται στο πίσω μέρος της συσκευασίας, είναι ο πιο αξιόπιστος οδηγός για τις αγορές μας, καθώς περιέχει αναλυτικά όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά καθώς και τις συνολικές θερμίδες των προϊόντων. Τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που ενδείκνυται να προσέχουμε σε μια ετικέτα τροφίμων είναι, οι θερμίδες, τα σάκχαρα αλλά και το είδος των λιπαρών που περιέχει (κορεσμένα, μονοακόρεστα, πολυακόρεστα). Έτσι, ένα σνακ που φαινομενικά περιέχει ελάχιστες θερμίδες, (π.χ. 100) μπορεί να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα ή trans λιπαρά οξέα και σάκχαρα. Συγκρίνοντας λοιπόν τα θρεπτικά συστατικά με τα αντίστοιχα ενός άλλου προϊόντος, έχουμε την ευκαιρία να επιλέξουμε τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία βελτιώνοντας την ποιότητα της διατροφής μας.

Ψωνίζουμε «συναισθηματικά»

Πολλές μελέτες έχουν αναλύσει τη σχέση συναισθημάτων και φαγητού, και όλες συμφωνούν πως οι συναισθηματικές μεταπτώσεις μπορούν να μας οδηγήσουν σε διατροφικό ξέσπασμα! Μία κακή μέρα στη δουλειά ή η πολύωρη αποχή από το φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα κάνουν τους ανθυγιεινούς πειρασμούς να φαίνονται πολύ δελεαστικοί! Η ακατάσχετη επιθυμία λήψης τροφής, με επιτακτική ανάγκη ανακούφισης από τη δυσάρεστη ψυχολογική κατάσταση, ονομάζεται συναισθηματική πείνα. Η συναισθηματική πείνα χαρακτηρίζεται από την ακατανίκητη ανάγκη για φαγητό, συνήθως για τροφές με χαμηλή θρεπτική αξία και υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι, ζάχαρη και άμυλο.

 

Γλυκά, τσιπς, αρτοσκευάσματα, φαίνεται να είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές σε καταστάσεις έντασης. Η συναισθηματική κατανάλωση τροφής όμως, οδηγεί αναπόφευκτα στην υπέρμετρη κατανάλωση θερμίδων και σταδιακά στην απόκτηση παραπανίσιων, ανεπιθύμητων κιλών. Εάν λοιπόν φροντίσουμε να βρισκόμαστε σε ψυχική ηρεμία κατά τη διάρκεια των αγορών μας, έχοντας ικανοποιήσει το αίσθημα της πείνας μας, θα αποφύγουμε τη δαπάνη χρημάτων σε τρόφιμα που δεν θα επιλέγαμε σε άλλη περίπτωση, αλλά και το τσιμπολόγημα ανθυγιεινών τροφών κατά την επιστροφή μας στο σπίτι!

Κάνεις το καλύτερο για την υγεία σου. Το ίδιο κάνουμε κι εμείς, στην Eurobank και Eurolife FFH, για εσένα.

Με τα προγράμματα ασφάλεια υγείας «Εξασφαλίζω περίθαλψη για όλους»  και «Υγεία Πάνω από όλα» εξασφαλίζεις νοσοκομειακή περίθαλψη και διαγνωστικές εξετάσεις για εσένα και το παιδί σου.