Το κόκκινο πιάτο σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Εύκολες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε αλλά όχι και την απόλαυση ενός γεύματος.
Η πείνα και η διάθεσή μας για φαγητό επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες -και η φυσική ανάγκη του οργανισμού μας για ενέργεια δεν είναι απαραίτητα ο κυριότερος. Παράμετροι όπως η ψυχολογία μας όταν καθόμαστε στο τραπέζι, η συμπεριφορά μας στο σούπερ μάρκετ, ακόμα και το χρώμα των πιάτων μας μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμα σημαντικές συνέπειες στο πού θα σταθεί ο δείκτης ζυγαριάς μας. Αν, λοιπόν, θέλετε να χάσετε βάρος χωρίς όμως να υποβάλετε τον εαυτό σας στις στερήσεις που προϋποθέτει μια αυστηρή δίαιτα, δοκιμάστε αυτές τις μικρές αλλαγές στις καθημερινές σας διατροφικές (και όχι μόνο) συνήθειες που μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά!Σερβίρετε στο «σωστό» πιάτο
Έρευνα έχει δείξει ότι όταν το πιάτο μας είναι κόκκινο έχουμε την τάση να τρώμε λιγότερο. Η εξήγηση που δίνουν οι επιστήμονες είναι ότι πιθανότατα το κόκκινο χρώμα έχει συνδεθεί στο μυαλό μας με την έννοια του «απαγορευμένου» (π.χ. κόκκινο φανάρι, σήμα STOP) και μας κινητοποιεί να σταματήσουμε. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell όσο μεγαλύτερη είναι η αντίθεση ανάμεσα στο χρώμα του γεύματος και αυτό του πιάτου, τόσο μικρότερη ποσότητα τείνουμε να τρώμε. Αντίθετα, τα κίτρινα σερβίτσια θεωρείται ότι ανοίγουν περισσότερο την όρεξη.
Μυρίστε δυόσμο πριν αρχίσετε να τρώτεΤο άρωμα του δυόσμου έχει διαπιστωθεί ερευνητικά ότι μειώνει το αίσθημα της πείνας και κατά συνέπεια την πρόσληψη θερμίδων.Προσθέστε μπαχαρικάΌταν ερευνητές έβαλαν στο πιάτο των ατόμων που συμμετείχαν σε μια έρευνα μισό κουταλάκι πιπέρι καγιέν, εκείνοι κατανάλωσαν κατά μέσο όρο 60 θερμίδες λιγότερες στο επόμενο γεύμα τους. Τα μπαχαρικά συμβάλλουν στην αύξηση του μεταβολισμού, καθώς ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος. Επιπλέον, είναι πρακτικά αδύνατο να φάμε υπερβολική ποσότητα από ένα πολύ καυτερό φαγητό.Μην κάθεστε στο τραπέζι αγχωμένοιΠριν ξεκινήσετε να τρώτε, φροντίστε να έχετε ηρεμήσει από το στρες της ημέρας. Εάν χρειάζεται, ακολουθήστε κάποιες τεχνικές χαλάρωσης (σημ. εδώ μπορούμε να κάνουμε λινκ το σχετικό άρθρο από την κατηγορία Όταν δεν ξέρουμε ρωτάμε). Το άγχος μας κάνει να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες και να μην ελέγχουμε το σημείο κορεσμού στο οποίο το σώμα μας μας υποδεικνύει να σταματήσουμε.Φάτε ένα μήλο πριν το φαγητόΤα μήλα είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες που προσφέρουν πι γρήγορα ένα αίσθημα πληρότητας στο στομάχι. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια στις ΗΠΑ, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα μήλο πριν το γεύμα και ένα πριν το δείπνο τους κατανάλωναν κατά μέσο όρο 180 θερμίδες λιγότερες σε κάθε γεύμα, σε σχέση με όσους έτρωγαν κατευθείαν το φαγητό τους.Πληρώνετε στο σούπερ μάρκετ με μετρητάΌταν πληρώνουμε με πιστωτική κάρτα έχει παρατηρηθεί ότι κάνουμε λιγότερο υγιεινές επιλογές  σε ό,τι αφορά των επιλογή των τροφίμων που αγοράζουμε.Χαμηλώστε τη θερμοκρασία στην κρεβατοκάμαραΣε σχετική έρευνα που έγινε πέρσι διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες που κοιμούνταν σε ένα χώρο με θερμοκρασία 18 βαθμών Κελσίου έκαιγαν 7% περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του ύπνου, σε σχέση με όσους κοιμούνταν σε δωμάτιο με θερμοκρασία 23 βαθμών Κελσίου.Τακτοποιήστε το γραφείο σαςΟι άνθρωποι που εργάζονται σε χώρους όπου επικρατεί η τάξη και η οργάνωση τείνουν να επιλέγουν πιο υγιεινά σνακ, σε σχέση με όσους δουλεύουν σε ένα περιβάλλον όπου επικρατεί το χάος και η ακαταστασία.Διαλέξτε θέσηΌταν τρώτε σε εστιατόριο ή είστε καλεσμένοι σε τραπέζι, επιλέξτε να καθίσετε πιο κοντά στην άκρη. Στο κέντρο του τραπεζιού έχετε πιο εύκολη πρόσβαση στο ψωμί, τα ορεκτικά και άλλους «πειρασμούς» που καλό είναι να αποφύγετε.Μην γελιέστε όμως. Οι συμβουλές αυτές είναι πολύ χρήσιμες, γιατί συνιστούν μικρά κόλπα που εντάσσονται στην καθημερινότητα και μας βοηθούν να ελέγξουμε τι και πόσο τρώμε. Η απώλεια βάρους όμως, και κυρίως η διατήρηση του βάρους στα επιθυμητά κιλά και η υιοθέτηση μια “δια βίου” υγιεινής διατροφής, είναι σοβαρή υπόθεση και καλό είναι να συμβουλευόμαστε διατροφολόγο ή γιατρό, αντί να πειραματιζόμαστε με προτάσεις, συμβουλές και θαυματουργές λύσεις που μας προτείνουν διάφοροι...

Σχετικά άρθρα

Η γνώση είναι δύναμη
Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου – Μετακινήσου στην πόλη με ασφάλεια
Αστική Ευθύνη

Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου – Μετακινήσου στην πόλη με ασφάλεια

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι, ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα, αποφασίζουν να βάλουν το ποδήλατο στη ζωή τους. Ειδικά τους τελευταίους μήνες λόγω του Covid19, η αγορά και χρήση του ποδήλατου αυξήθηκε πολύ καθώς αποτελεί ασφαλέστερο - ως προς τον ιό - μέσο μετακίνησης, ειδικά για μικρές αποστάσεις. Οι ποδηλάτες διαρκώς αυξάνονται σε αριθμό, αλλά πόσοι εξ αυτών γνωρίζουν τι πραγματικά χρειάζονται για να είναι οι ίδιοι και οι άλλοι γύρω τους ασφαλείς;
Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας: Προστάτεψε τη δική σου με το πρόγραμμα My Family First
Ζωή

Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας: Προστάτεψε τη δική σου με το πρόγραμμα My Family First

Για εσένα, η οικογένειά σου είναι ό,τι πολυτιμότερο. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας στις 15 Μαΐου, δες πώς μπορείς να την προστατέψεις με το πρόγραμμα My Family First. Δεν χρειάζεται κόπο, απλά καλό προγραμματισμό.