10 απλοί τρόποι να κάνετε τα γεύματά σας πιο υγιεινά

Ξέρατε ότι οι άγουρες μπανάνες είναι πιο θρεπτικές και τα al dente μακαρόνια πιο υγιεινά; Με αυτά κι άλλα 8 «μυστικά» θα βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες από σήμερα κιόλας!

Δεν χρειάζεται κόπος, στερήσεις ή συμβιβασμοί στη γεύση, για να απολαμβάνουμε το φαγητό μας χωρίς να διακινδυνεύουμε την υγεία μας. Αρκεί να γνωρίζουμε μερικά έξυπνα tips που μπορούμε να εφαρμόζουμε κάθε μέρα για να κάνουμε τα γεύματά μας πιο υγιεινά.

1. Προτιμήστε μακαρόνια, ρύζι και αρτοσκευάσματα ολικής άλεσης. Τα προϊόντα αυτά προέρχονται από άλεση ολόκληρου του καρπού των σιτηρών (φλοιός, φύτρο και ενδοσπέρμιο) και γι’ αυτό έχουν περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και άλλα θρεπτικά συστατικά. Η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με την πρόληψη πολλών ασθενειών και τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

2. Χρησιμοποιήστε λεμόνι, μυρωδικά και μπαχαρικά. Είναι ο πιο απλός τρόπος να προσθέσετε γεύση και άρωμα στο πιάτο σας και κατά συνέπεια να νιώσετε ικανοποιημένοι από το γεύμα σας χωρίς αυτό να χρειάζεται να είναι πλούσιο σε λιπαρά ή τεράστιο σε ποσότητα.

3. Μαγειρεύετε τα μακαρόνια al dente. Όταν τα ζυμαρικά είναι πολύ καλά βρασμένα, ο γλυκαιμικός δείκτης τους είναι πιο υψηλός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ενέργεια από τους υδατάνθρακες απελευθερώνεται σταδιακά στον οργανισμό, βοηθώντας να διατηρηθούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και να νιώθετε χορτάτοι για περισσότερες ώρες.

4. Τρώτε τις μπανάνες σχετικά άγουρες. Πριν ωριμάσουν είναι πλούσιες σε ανθεκτικό άμυλο, ένα είδος διαλυτών ινών που απορροφώνται από τον οργανισμό με αργό ρυθμό και δίνουν ενέργεια για περισσότερη ώρα. Επιπλέον, ενεργοποιούν την απελευθέρωση γλυκαγόνης, μιας ορμόνης που ενισχύει το ρυθμό με τον οποίο ο οργανισμός μεταβολίζει το λίπος.

5. Τρώτε το τυρί στο τέλος του γεύματος. Κάτι ξέρουν οι Γάλλοι που συνηθίζουν να σερβίρουν το τυρί με το επιδόρπιο. Τα παλαιωμένα τυριά, όπως η παρμεζάνα ή τα κίτρινα ελβετικά, ανεβάζουν το επίπεδο του pH στο στόμα και προστατεύουν τα δόντια από την τερηδόνα.

6. Προσθέστε χυμό λεμονιού ή πορτοκαλιού στις σαλάτες που φτιάχνετε με φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως σπανάκι, μαρούλι, ρόκα, σέσκουλα κ.λπ. Η βιταμίνη C που περιέχεται στα εσπεριδοειδή βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου των λαχανικών.

7. Χρησιμοποιήστε ταψί αντί για τηγάνι. Οτιδήποτε φτιάχνετε τηγανητό, από τις κοτομπουκιές μέχρι τις πατάτες κι από την ομελέτα μέχρι τα φιλέτα ψαριού, μπορείτε κάλλιστα να τα μαγειρέψετε στο φούρνο. Χρησιμοποιώντας υψηλές θερμοκρασίες μπορείτε να πετύχετε να είναι τραγανά εξωτερικά και ζουμερά στο εσωτερικό τους. 

8. Σερβίρετε τουλάχιστον δύο πιάτα σε κάθε γεύμα. Μοιράστε το φαγητό που θα τρώγατε στα δύο και φάτε τα διαδοχικά. Το ζητούμενο δεν είναι να μοιράσετε την ποσότητα αλλά τα είδη, ώστε να φάτε πρώτα τα λαχανικά και στη συνέχεια τα συστατικά του «κυρίως» πιάτου. Έτσι θα έχετε λιγότερο χώρο στο στομάχι σας όταν ξεκινήσετε να τρώτε το πιο λιπαρό και παχυντικό μέρος του γεύματος. 

9. Αντικαταστήστε μια ποσότητα κρέατος ή αλλαντικών στη συνταγή σας με φρέσκα μανιτάρια. Τα μανιτάρια όταν μαγειρεύονται μοιάζουν πολύ στην υφή και τη γεύση με το κρέας και είναι πολύ πιο υγιεινά καθώς έχουν μόνο 15 θερμίδες/φλιτζάνι. 

10. Κάντε τις δικές σας έξυπνες μετατροπές στις συνταγές, για ένα πιο υγιεινό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, όπου η συνταγή λέει «κρέμα γάλακτος» χρησιμοποιήστε γάλα επαβορέ, όπου «μαγιονέζα»  στραγγιστό γιαούρτι, όπου «2 αυγά» ένα ολόκληρο αυγό συν ένα ασπράδι, όπου «σοκολάτα», σκόνη κακάο συν μια κουταλιά ελαιόλαδο κ.λπ. 

Σχετικά άρθρα

Η γνώση είναι δύναμη
Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας: Προστάτεψε τη δική σου με το πρόγραμμα My Family First
Ζωή

Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας: Προστάτεψε τη δική σου με το πρόγραμμα My Family First

Για εσένα, η οικογένειά σου είναι ό,τι πολυτιμότερο. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας στις 15 Μαΐου, δες πώς μπορείς να την προστατέψεις με το πρόγραμμα My Family First. Δεν χρειάζεται κόπο, απλά καλό προγραμματισμό.
Επωφελήσου από την ασφάλιση ακόμα και όταν δεν κινείς το αυτοκίνητό σου
Όχημα

Επωφελήσου από την ασφάλιση ακόμα και όταν δεν κινείς το αυτοκίνητό σου

Με πολλούς από εμάς να έχουμε περιορίσει δραστικά την χρήση του αυτοκινήτου μας, εγείρεται φυσιολογικά το ερώτημα και τώρα τι κάνω με την ασφάλιση του αυτοκινήτου μου. Το ερώτημα γίνεται περισσότερο πιεστικό σε όσους έχουν δει αυτή την περίοδο μια μεγάλη μείωση του εισοδήματος τους. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα ένα προς ένα.